Paideia nr. 27 - Maj 2024

Format: Bog
Sidetal: 58
Forfatter(e): Frans Ørsted Andersen, Dirk Michel-Scherges, Kari Kragh Blume Dahl, Anita Graarup Steen, Ewa Skantz-Åberg, Pernilla Karlsson, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Sara Tordebring, Gunilla Vollmer, Pia Williams, Elisabeth Halse, Lisbeth Lunde Frederiksen, Pauline Book, Margareta Serder
kr. 208,50
ekskl. moms
kr. 260,62
inkl. moms

I dette nummer af Paideia kan du læse følgende artikler:

• Stigende lærermangel – forklaringer og mulige løsninger fra WATSup-projektet
    Frans Ørsted Andersen, Dirk Michel-Scherges, Kari Kragh Blume Dahl og Anita Graarup Steen
  • Villkor för lärares och forskares deltagande i ett praktiknära
    forskningsprojekt om professionell digital kompetens
    Ewa Skantz-Åberg, Pernilla Karlsson, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin,
    Sara Tordebring, Gunilla Vollmer og Pia Williams
  • Mentorrollen – refleksioner FØR og EFTER mentorkursus
    Elisabeth Halse og Lisbeth Lunde Frederiksen
  • Naturfag i flerspråklige klasser – en ressursorientert modell
    Pauline Book
  • Kommentar: PISA 2022 – ett belägg för kunskapskollaps eller för att skolgång gör skillnad?
    Margareta Serde

Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau. Tidsskriftet indeholder fagfællebedømte artikler, som omhandler aktuelle temaer fra praksisfeltet, interviews, debatter samt boganmeldelser. Målgruppen er lærere, skoleledere, pædagoger og ledere i børnehaver, pædagogiske konsulenter, studerende, undervisere og forskere.

Temaerne, der tages op, er eksempelvis:

• Klasseledelse og læringsmiljø
  • Læring, undervisning og fagdidaktiske udfordringer
  • Nationale test
  • Undervisningsdifferentiering og tilpasset oplæring
  • Implementering af nationale og lokaler strategier og initiativer i skolen
  • Betydningen af køn, socio-økonomisk og kulturel baggrund
  • Praksis i børnehaven

Tidsskriftet udkommer to gange årligt (maj og november).

Udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP) (Aalborg Universitet), Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) (Høgskolen i Hedmark), RCIW - Research and Capability in Inclusion and Welfare (Högskolan i Borås) samt Dafolo Forlag.

Kunder fra Norge og Sverige
Vi gør opmærksom på, at kunder fra Norge og Sverige kan bestille Paideia ved at sende en mail til forlag@dafolo.dk.

Ingen anmeldelser endnu.
Varenr.: 7193-27